Готови ли сме за училище-комбиниран урок
Публикувано на: 14 Май 2013, 08:55
План сценарий на педагогическа ситуация
Тема: Готови ли сме за училище
I. МАТЕМАТИКА
Задачи:
1. Действ.броене до 10
Песен : „Вече мога да броя”
2. Откриване на различни геометрични форми. Развиване на пространствено мислене и въображение
3. Умения на детето да сравнява количествата в нагледно-практически план, умения за извършване аритметически действия събиране, изваждане чрез моделиране на житейски ситуации
4. Оценка знанията и уменията на децата за определяне и назоваване частите на денонощието, дните от седмицата и определяне времето чрез часовник
II. Български език
Задачи:
1. Звуков модел на думи
2. Звук и буква. Българска азбука
3. Свързване на срички и получаване на думи. Подготовка за четене
4. Моделиране на изречение. Словоред
Музика – „Книжки хубави”
Пинокио:
- Къде съм попаднал? Аз трябваше да бъда в страната на забавленията, но като не знам на къде да тръгна. Да ви попитам трябваше да тръгна на дясно и аз тръгнах, после надолу, после ми казаха спри и виж часовника- трябваше да бъде 10ч., но аз не познавам часовника и се озовах тук. Иде ми да се скрия, да се разплача........
Учител:
- Така е, когато не си ходил на детска градина, не си слушал баща си, не си имал добри приятели, сега си без път и посока, но си попаднал на правилното място. Това са децата от предучилищната група, които знаят и могат и не искат да бъдат като теб.
Пинокио:
- Добре ! Позволете ми да остана тук при вас, докато намерим решение на моя проблем – да отида да се забавлявам в страната, в която няма отговорности.
Децата:
- Добре, а ние пък познаваме и една друга страна. Гледай и слушай – може би ще ти е интересно!
Песен: „Математика”
Учител:
- Пинокио, ти беше тръгнал на училище, но как промени плановете си?
Пинокио:
- Котарака ме обърка на къде да тръгна. Каза ми да тръгна към ниската червена къща и аз тръгнах надолу. Вярно ли е това?(Картон 9)
- И след това котарака ми каза. Ще стигнеш до една гора и каза, като ми кажеш формата на дърветата и цветовете им – това е правилната посока за теб (Картон 4)
Учител:
- И ти докато се луташ, баща ти е притеснен и какво ли се случва с него (Картон 4)
- Пинокио, ти не само разтревожи баща си, но като загуби паричките си. Колко бяха те?
Задача:
1+3=
4-0=4
Учител:
- И злият Карабас спечелил много пари, но загуби 5 от тях. Можете ли да ги откриете? (Картон 3)
Учител:
- Виждаш ли в какъв чуден свят попадаш Пинокио. Знанието е богатство. Ето какво дава математиката: бързина,знание съобразителност.
Пинокио:
- А, много ми беше интересно. Искам още знания.
Учител:
- Но ние не спираме дотук , защото всеки ден пътуваме до друга интересна страна и тя е „Страната на буквите”
Песен: „Букви”
Цитата от книжката „Пинокио”
Учител:
- А, Пинокио излъга! Каза, че всичко това го знае и е готов за 5-ти клас, а носа му расте още повече и повече. Добре ! Хайде да проверим !
Звукови модели на думи (от Моливко)
Пинокио:
- А, вярно, още нищо не знам за буквите !
Учител:
- Пинокио, толкова е интересно с буквичките да играем и макар, че не е лесно сам четеш ли-всичко знаеш!
- Ето ! Виж как:
Задача - 1 Музика
Тръгнала буква „С” да си търси приятели. Срещнала „О” и „М”. Коя дума се получава –„СОМ”. Разсърдила се „С” и си тръгнала. На нейно място дошла „Д” и се получило „ДОМ”. Но при тях дошли „А” и „Т” и се поличило „ДОМАТ”. Коя е думата ? Откъснала се „Д” и продължила сама, но срещнала „Л” и „Е” и застанала след тях. Коя е думата ? „ЛЕД”. „Д” избягала от тази дума и застанала пред буквите „Е” и „Н” и се получило „ДЕН”. Извикала пред себе си буквите „В” и „О” и се получило „ВОДЕН”.
Учител:
- Бяхте чудесни и разгадахте магията на думите. А тя се крие в това, че когато променим мястото на някй звук в думата или го заместим с друг се получава друга дума с различно значение
Пинокио:
- Ах че интересно !
Учител:
- А сега искам ти да отговориш. „Състави дума ”(от Моливко)
Пинокио:
- Не знам.....
Учител:
- Преценка.
- На дъската има няколко изречения, но думите в тях са разменени. Хайде сега да сложим думите на мястото им, за да разберем какво казват изреченията (Магнитна дъска)
Пинокио:
- Страшно интересно ! Кога ще стана и аз умен като вас?
Учител :
- Пинокио, вия ли през какви чудни страни минахме: Потопихме се в чудния свят на цифрите, докоснахме се до вълшебното царство на нашия роден език и разгадахме магията на звуковете, думите и изреченията.
- Пинокио, надявам се че разбра, че освен удоволствия има и други интересни неща в живота. Миналото се изкупува с настоящето т.е грешките, които сме направили може да се поправят днес от тук нататък.
- Надявам се, че разбра колко си пропуснал. Хайде да се забавляваме.
Пинокио:
- Още утре тръгвам научилище!
К. Захариева, М.Борска
Тема: Готови ли сме за училище
I. МАТЕМАТИКА
Задачи:
1. Действ.броене до 10
Песен : „Вече мога да броя”
2. Откриване на различни геометрични форми. Развиване на пространствено мислене и въображение
3. Умения на детето да сравнява количествата в нагледно-практически план, умения за извършване аритметически действия събиране, изваждане чрез моделиране на житейски ситуации
4. Оценка знанията и уменията на децата за определяне и назоваване частите на денонощието, дните от седмицата и определяне времето чрез часовник
II. Български език
Задачи:
1. Звуков модел на думи
2. Звук и буква. Българска азбука
3. Свързване на срички и получаване на думи. Подготовка за четене
4. Моделиране на изречение. Словоред
Музика – „Книжки хубави”
Пинокио:
- Къде съм попаднал? Аз трябваше да бъда в страната на забавленията, но като не знам на къде да тръгна. Да ви попитам трябваше да тръгна на дясно и аз тръгнах, после надолу, после ми казаха спри и виж часовника- трябваше да бъде 10ч., но аз не познавам часовника и се озовах тук. Иде ми да се скрия, да се разплача........
Учител:
- Така е, когато не си ходил на детска градина, не си слушал баща си, не си имал добри приятели, сега си без път и посока, но си попаднал на правилното място. Това са децата от предучилищната група, които знаят и могат и не искат да бъдат като теб.
Пинокио:
- Добре ! Позволете ми да остана тук при вас, докато намерим решение на моя проблем – да отида да се забавлявам в страната, в която няма отговорности.
Децата:
- Добре, а ние пък познаваме и една друга страна. Гледай и слушай – може би ще ти е интересно!
Песен: „Математика”
Учител:
- Пинокио, ти беше тръгнал на училище, но как промени плановете си?
Пинокио:
- Котарака ме обърка на къде да тръгна. Каза ми да тръгна към ниската червена къща и аз тръгнах надолу. Вярно ли е това?(Картон 9)
- И след това котарака ми каза. Ще стигнеш до една гора и каза, като ми кажеш формата на дърветата и цветовете им – това е правилната посока за теб (Картон 4)
Учител:
- И ти докато се луташ, баща ти е притеснен и какво ли се случва с него (Картон 4)
- Пинокио, ти не само разтревожи баща си, но като загуби паричките си. Колко бяха те?
Задача:
1+3=
4-0=4
Учител:
- И злият Карабас спечелил много пари, но загуби 5 от тях. Можете ли да ги откриете? (Картон 3)
Учител:
- Виждаш ли в какъв чуден свят попадаш Пинокио. Знанието е богатство. Ето какво дава математиката: бързина,знание съобразителност.
Пинокио:
- А, много ми беше интересно. Искам още знания.
Учител:
- Но ние не спираме дотук , защото всеки ден пътуваме до друга интересна страна и тя е „Страната на буквите”
Песен: „Букви”
Цитата от книжката „Пинокио”
Учител:
- А, Пинокио излъга! Каза, че всичко това го знае и е готов за 5-ти клас, а носа му расте още повече и повече. Добре ! Хайде да проверим !
Звукови модели на думи (от Моливко)
Пинокио:
- А, вярно, още нищо не знам за буквите !
Учител:
- Пинокио, толкова е интересно с буквичките да играем и макар, че не е лесно сам четеш ли-всичко знаеш!
- Ето ! Виж как:
Задача - 1 Музика
Тръгнала буква „С” да си търси приятели. Срещнала „О” и „М”. Коя дума се получава –„СОМ”. Разсърдила се „С” и си тръгнала. На нейно място дошла „Д” и се получило „ДОМ”. Но при тях дошли „А” и „Т” и се поличило „ДОМАТ”. Коя е думата ? Откъснала се „Д” и продължила сама, но срещнала „Л” и „Е” и застанала след тях. Коя е думата ? „ЛЕД”. „Д” избягала от тази дума и застанала пред буквите „Е” и „Н” и се получило „ДЕН”. Извикала пред себе си буквите „В” и „О” и се получило „ВОДЕН”.
Учител:
- Бяхте чудесни и разгадахте магията на думите. А тя се крие в това, че когато променим мястото на някй звук в думата или го заместим с друг се получава друга дума с различно значение
Пинокио:
- Ах че интересно !
Учител:
- А сега искам ти да отговориш. „Състави дума ”(от Моливко)
Пинокио:
- Не знам.....
Учител:
- Преценка.
- На дъската има няколко изречения, но думите в тях са разменени. Хайде сега да сложим думите на мястото им, за да разберем какво казват изреченията (Магнитна дъска)
Пинокио:
- Страшно интересно ! Кога ще стана и аз умен като вас?
Учител :
- Пинокио, вия ли през какви чудни страни минахме: Потопихме се в чудния свят на цифрите, докоснахме се до вълшебното царство на нашия роден език и разгадахме магията на звуковете, думите и изреченията.
- Пинокио, надявам се че разбра, че освен удоволствия има и други интересни неща в живота. Миналото се изкупува с настоящето т.е грешките, които сме направили може да се поправят днес от тук нататък.
- Надявам се, че разбра колко си пропуснал. Хайде да се забавляваме.
Пинокио:
- Още утре тръгвам научилище!
К. Захариева, М.Борска