Сценарии - 3-та група
Вълшебства от думи
У: Странен е светът на приказките, но най-чудното е, че тези в които доброто побеждава злото, не се намират само в книжките. Те прелитат покрай нас, понякога кацат на рамото, шепнат в ухото чудни неща. Друг път бягат напред, обръщат се и ни махат да тръгнем след тях…но не всеки може да ги забележи..
Докато затварят очи, мама или госпожата стои до теб и чете приказката за „Червената шапчица“, а ти се унасяш и навлизаш дълбоко в гората, но това вече не е гората от приказките, а една друга много по-вълшебна и тайнствена- гората на думите . Тук всяка думичка има свое значение и смисъл, а буквите са весели и игриви като деца. Те скачат, надбягват се и се разместват, докато от тях се родят нови вълшебства. Не е страшно да се загубиш в такава гора, защото винаги се намира думичка- ключе, което те отвежда в познати места.
Песен:“Шарената книжка“
Ст.:“Добрите книжки“
У: Имало едни време едно кралство, едно господарство, където всички живеели щастливо. Но един ден щастието им било помрачено, защото обичната им принцеса и всички в кралството заспали дълъг-сто годишен сън. Това станало, защото една зла вещица направила магия…
У: На коя приказка ви прилича тази, която ви разказах, деца?
(Спящата красавица).
У: Каква е тази приказка?(фантастична).
У: Кои други фантастични приказки познавате?(„Котарака в чизми“,“Красавицата и звярът“).
У: Злата вещица ни е изпратила писмо….Ако разгадаете моите загадки ще помогнете да се събуди прекрасната принцеса.
Загадка1- Разпознаване на различни приказки и филми(интерактивна дъска).
У:- Кои бяха приказките?(„Косе Босе“, „Житената питка“ др.).
У: А, кои приказки за животни знаем?(Животните в гората).
У:- Какви са лисицата, мечката и вълка?
У:- Искате ли да приличате на тях?
У: А какви са поуките от народните приказки и от приказките въобще/‘‘Който не работи, не трябва да яде“,,….).
У: А от „Лошата дума“?
Песен: „Мечката и пчелите“
У: Но нека да се върнем към спящото кралство. Първата загадка вече е разгадана, но да видим къде е скрит ключа към следващата загадка.
Загадка2- В спящото кралство има много часовници, но и те спят, просто времето е спряло. Ако открие двата еднакви часовника- ще прескочим и това препятствие.
У: Дааа, справихме се с общи усилия. Но ни предстои още(откриване на ковчежето).
Загадка3- Откриване на букви скрити в кутия, измисляне на думи.
Песен: „Буквите“
Стих.“ „Буквите“
Загадка4- Откриване и на думи и съставяне на изречения.
У: Браво, лошата вещица изобщо не ни затрудни.
Задача 5: Игра на асоциации
Задача6: Ориентиране и откриване на прилики(картон2- Пинокио)
У: И понеже всички заедно преодоляхме препятствията, успеха е с нас. Злата вещица ще развали магията и ще замине далеч, далеч, през девет земи в десета и няма да прави повече злини.
У: Деца, ние знаем не само не само вълшебни приказки, а и вълшебни думички- ключета, които отварят всички врати.
Песен:“ Вълшебните думички“
У: Посветихме нашият урок на месеца на книгата, с пожелание да четете повече приказки на вашите деца, приказки за доброто, приятелството, като скъпоценен камък, който трябва да се пази. И нека никога да не забравяме вълшебните думи, които отварят всички врати- Моля, Благодаря, Заповядай, Извинявай.